Συχνές Ερωτήσεις

Η έκταση του Συνεταιρισμού βρίσκεται στο Νοτιοδυτικό άκρο την Νήσου Ευβοίας και ειδικότερα στο δεξιό άκρο του κόλπου της Καρύστου, όπως κοιτάμε την θάλασσα. Η τοποθεσία έχει την ονομασία Καλαμίτσι – Στεφάνι – Άκρα Παξιμάδι.

  • Από την Ραφήνα, με πορθμείο κλειστού τύπου στο Μαρμάρι Ευβοίας, εν συνεχεία οδικώς στην Κάρυστο και από κει στην έκταση του Συνεταιρισμού.
  • Από Αγία Μαρίνα Μαραθώνος, με πορθμείο ανοιχτού τύπου, στα Στύρα Ευβοίας, εν συνεχεία οδικώς Μαρμάρι – Κάρυστος και από κει στην έκταση του Συνεταιρισμού.
  • Από σκάλα Ωρωπού, με πορθμείο ανοιχτού τύπου, στην Ερέτρια Ευβοίας, εν συνεχεία οδικώς Αμάρυνθος – Αλιβέρι – Λέπουρα – Κριεζά – Αλμυροπόταμος – Στύρα – Μαρμάρι – Κάρυστος και από κει στην έκταση του Συνεταιρισμού.
  • Και τέλος οδικώς από Αθήνα – Χαλκίδα – Ερέτρια – Αλμυροπόταμος – Στύρα – Μαρμάρι – Κάρυστος και από κει στην έκταση του Συνεταιρισμού.

Ωστώσο ο καλύτερος τρόπος μετάβασης είναι από την Ραφήνα, με το πορθμείο της γραμμής Ραφήνας – Μαρμαρίου, διαρκείας περίπου 55 λεπτών. Εν συνεχεία οδικά, μέσω της ασφαλτοστρωμένης επαρχιακής οδού, αποστάσεως 12 χιλιομέτρων στην Κάρυστο. Από την Κάρυστο, μέσω του Δεξιού κλάδου της ασφαλτοστρωμένης παραλιακής οδού προς Άκρα Παξιμάδι και μέσω της Θεατρούπολης – της Κεντρικής οδού (ΟΔΟΣ 1) του Συνεταιρισμού Ο.Σ.Μ.Α.Ε.Σ., στην έκταση του Συνεταιρισμού μας, μετά από διαδρομή (15) χιλιομέτρων, δηλαδή, η συνολική απόσταση Μαρμάρι – Κάρυστος – Συνεταιρισμός, είναι περίπου (27) χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων οδών.

Ως εναλλακτική λύση υπάρχει η μετάβαση από Αγία Μαρίνα Μαραθώνος, με το πορθμείο της γραμμής Αγία Μαρίνα – Νέα Στύρα, διαρκείας 45 λεπτών. Από τα Νέα Στύρα υπάρχει ασφαλτοστρωμένη επαρχιακή οδός, που οδηγεί στην Κάρυστο, μήκους περίπου (30) χιλιομέτρων και διαρκείας περίπου 35 λεπτών.

Η συνολική επιφάνεια της έκτασης του Συνεταιρισμού, είναι περίπου 2.350,00 στρέμματα, εκτείνεται δε, κατά το πλάτος της από Ανατολή προς Δύση και κατά το βάθος της, από Βορρά προς Νότο.

Το νότιο όριο της έκτασης εφάπτεται με την θάλασσα του Νοτίου Ευβοϊκού και έχει παραλία μήκους περίπου 2 χιλιομέτρων. Η θέα της έκτασης αρχίζει εξ’ Ανατολών από: Τον κόλπο της Καρύστου – την Νήσο Σύρο – την νήσο Γυάρο – την νήσο Κύθνο – την νήσο Κέα – την Μακρόνησο – τα παράλια του Νομού Αττικής, από Λαύριο μέχρι Ραφήνα- και τελειώνει προς Δυσμάς, στις νησίδες των Πεταλιών του Νοτίου Ευβοϊκού.

Η μορφολογία του εδάφους είναι ημιορεινή και καταλαμβάνει την νότια πλευρά των λόφων της Καρύστου. Αρχίζει από την θάλασσα με 00,00 υψόμετρο και τελειώνει στην κορυφογραμμή με υψόμετρο περίπου +300,00 μέτρα.

  • Για την γραμμή πορθμείων Ραφήνα – Μαρμάρι:
    α) Από την Ραφήνα: Πρακτορείο «ΤΟΓΙΑ» στα τηλέφωνα: 22940/23150 και 22940/26300
    β) Από το Μαρμάρι: Πρακτορείο «ΕΡΜΗΣ» στα τηλέφωνα: 22240/32340 και 22240/32341
  • Για την γραμμή πορθμείων Αγία Μαρίνα – Νέα Στύρα:
    α) Από την Αγία Μαρίνα: Υπολιμεναρχείο Αγίας Μαρίνας στο τηλέφωνο: 22940/63888
    β) Από Νέα Στύρα: Πρακτορείο Ν.Στύρων, στα τηλέφωνα: 22240/41166 και 22240/41079
  • Για την γραμμή πορθμείων Σκάλας Ωρωπού – Ερέτριας:
    α) Από το Λιμεναρχείο Σκάλας Ωρωπού, στο τηλέφωνο: 22950/37270

Προς το παρόν δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το Μαρμάρι. Για να φθάσει κανείς στην έκταση του Συνεταιρισμού, θα πρέπει να περάσει αναγκαστικά μέσα από την Κάρυστο, διανύοντας συνολικά μια απόσταση περίπου (27) χιλιομέτρων. Μελλοντικά όμως, προβλέπεται να διαμορφωθεί από τον Συνεταιρισμό, η υπάρχουσα αγροτική οδός μήκους (4,5) χιλιομέτρων και που συνδέει, περίπου στο δεύτερο χιλιόμετρο, την επαρχιακή οδό Μαρμαρίου – Καρύστου με την έκταση του Συνεταιρισμού, οπότε η απευθείας σύνδεση με το Μαρμάρι θα περιορίσει την διαδρομή στα (6,5) χιλιόμετρα.

Με την ένταξη της έκτασης στο εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, το έτος 1995, δημιουργήθηκαν (1055) μερίδες, εκ των οποίων (1002) ανήκουν στα μέλη του Συνεταιρισμού και (53) στον Οικοδομικό Συνεταιρισμό. Εκάστη οικοπεδική μερίδα έχει έκταση περίπου (800,00) τετραγωνικών μέτρων, είναι δε άρτια, αυτοτελή και ανεξάρτητη ιδιοκτησία. Από το συνολικό μήκος των (46) περίπου χιλιομέτρων εγκεκριμένων δρόμων, τα (44) χιλιόμετρα εξυπηρετούν τα οικοδομικά τετράγωνα και (2) περίπου χιλιόμετρα έχουν χαρακτηρισθεί σαν δρόμοι περιπάτου και αναψυχής. Μέχρι σήμερα έχουν αποπερατωθεί, μερίμνει και δαπάναις του Συνεταιρισμού, περίπου τα (40) χιλιόμετρα, δηλαδή, περίπου το 90% των προβλεπόμενων εγκεκριμένων δρόμων. Με την ολοκλήρωση των εργασιών των κατασκευαζόμενων δρόμων του 4ου τομέα της Γ’ φάσης έργων οδοποιίας, θα έχουν πρόσβαση, μέσω ασφαλτοστρωμένου ή τσιμεντοστρωμένου δρόμου, το 99,99% των (1055) οικοπεδικών μερίδων. Στα ελάχιστα (5) οικόπεδα, που δεν έχουν εισέτι πρόσβαση, έχουν συνταχθεί μελέτες, που θα καταστήσουν δυνατή την πρόσβαση, μέσω ειδικών κατασκευών προσπέλασης.

Η σήμανση των οικοδομικών τετραγώνων, έχει ολοκληρωθεί δια της κατασκευής μονίμων εκ μπετόν οροσήμων μετά πινακίδων αρίθμησης των, ενώ η σήμανση των οικοπέδων έχει ολοκληρωθεί στον 1ο τομέα, δηλαδή, στα οικοδομικά τετράγωνα 94 έως και 115. Σύντομα προγραμματίζεται η επέκταση οροσήμανσης οικοπέδων στον 2ο και 3ο τομέα, όπου τα έργα οδοποιίας έχουν ολοκληρωθεί ολοσχερώς. Απομένει η ονοματολογία των δρόμων και η τοποθέτησης αντίστοιχων διακριτικών πινακίδων.

Δεν υπάρχει κάποιο άτομο που να μπορεί να σας εξυπηρετεί σε μόνιμη βάση. Παρόλα αυτά, ο νυν Πρόεδρος του Συνεταιρισμού κ. Γ.Σαρρής, γνώστης της όλης έκτασης, θα μπορούσε να σας εξυπηρετήσει, κυρίως τους εαρινούς και θερινούς μήνες και τα Σαββατοκύριακα, ύστερα από συνεννόηση μαζί του. Για περισσότερες πληροφορίες να επικοινωνείτε με την Γραμματεία του Συνεταιρισμού στα τηλέφωνα 210-6196788 & 210-6197938.

Μερίμνει και δαπάναις των μελών του Συνεταιρισμού έχουν ολοκληρωθεί τα ακόλουθα έργα υποδομής.

  • Η Α΄ φάση έργων οδοποιίας (εργολαβία ΑΒΑΞ Α.Ε.) που αφορούσε την διάνοιξη, όλων των οδών ( χωματουργικά).
  • Η Β’ φάση έργων οδοποιιας (εργολαβίες «ΔΗΜ-ΕΡ» Α.Ε. – «ΑΒΑΞ» Α.Ε.), που αφορούσε την κατασκευή των κρασπεδόρειθρων και την ασφαλτόστρωση ή τσιμεντόστρωση των αρτηριών Α1 – Α2 – Α3, των συλλεκτηρίων οδών Σ1 – Σ2 – Σ3 – Σ4 και τέλος όλων των τοπικών οδών.
  • Η Γ΄ φάση έργων οδοποιίας (εργολαβία ΑΛΤΕΚΑ Ο.Ε.), που αφορά την κατασκευή όλων των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας – τους πεζόδρομους – τους κλιμακωτούς δρόμους – τα έργα αντιστήριξης πρανών επιχώσεων (πτερυγότοιχοι εξ οπλισμένου σκυροδέματος) και όλα τα έργα απορροής ομβρίων υδάτων (τάφροι ερεισμάτων περισυλλογής και διεύθυνσης των ομβρίων – πλακοσκεπείς και σωληνωτοί οχετοί διέλευσης οδών – φρεάτια περισυλλογής ομβρίων – κανάλια εξ οπλισμένου σκυροδέματος με μαντεμένιες σχάρες, για την περισυλλογή των ομβρίων από τα καταστρώματα των οδών κ.λπ.) 
  • Η Γ΄ φάση έργων οδοποιίας είχε διαιρεθεί σε τέσσερις (4) ισοδύναμους τομείς. Μέχρι σήμερα έχουν αποπερατωθεί ολοσχερώς τα έργα του 1ου, του 2ου, του 3ου τομέα και ήδη εκτελούνται τα έργα του 4ου και τελευταίου τομέα. 

Απομένουν προς κατασκευή οι ειδικές κατασκευές 3ου και 4ου τομέα.

Αυτό είναι ένα σοβαρό ερώτημα, που το Δ.Σ. δεν είναι εύκολο να απαντήσει με βεβαιότητα. Τα έργα με βάση τις συμβατικές μας υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος και στο εποπτεύον Υπουργείο Υ.Π.Ε.Κ.Α., θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί πριν από αρκετά χρόνια. Δυστυχώς μέχρι του έτους 2004, η χρηματοδότηση, ή η μη ανταπόκριση πολλών μελών στις οικονομικές τους υποχρεώσεις (εισφορές έργων) και τα γνωστά παλαιά γεγονότα της διοίκησης του Συνεταιρισμού, καθυστέρησαν και την εν τινι μέτρω, εξακολουθούν να καθυστερούν σημαντικά την ολοκλήρωση των έργων. Εάν δε ληφθεί υπ΄ όψιν και η σημερινή οικονομική κατάσταση των Ελλήνων, είναι παρακινδυνευμένη κάθε πρόβλεψη.

  • Κατ’ αρχήν θα πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα οδοποιίας του 4ου τομέα, προϋπολογισμού 1.200.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Επίσης θα πρέπει να γίνουν τα έργα των ειδικών κατασκευών 3ου και 4ου τομέα, προϋπολογισμού 450.000 ευρώ περίπου, πλέον Φ.Π.Α. 
  • Θα πρέπει να γίνουν οι μελέτες Ύδρευσης – Αποχέτευσης και Πυρόσβεσης, προϋπολογιζομένου κόστους περίπου 200.000 ευρώ.
  • Θα πρέπει να κατασκευασθεί το εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης – πυρόσβεσης, καθώς και ο αγωγός με τα απαραίτητα αντλιοστάσια, για την μεταφορά του νερού από τις τρεις (3) φυσικές πηγές του Συνεταιρισμού, στις κεντρικές δεξαμενές αποθήκευσης. Για το εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης – πυρόσβεσης εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί το ποσό των 2.000.000 ευρώ. Για την μεταφορά όμως του νερού δεν είναι εύκολο να προσδιορισθεί το κόστος, δεδομένου ότι δεν έχουν συνταχθεί εισέτι οι μελέτες ύδρευσης – πυρόσβεσης.
  • Ασαφές προς το παρόν είναι και το τι θα γίνει με την αποχέτευση. Ο Συνεταιρισμός έχει υποχρέωση να κατασκευάσει το εσωτερικό δίκτυο και τον βιολογικό καθαρισμό. Η κατασκευή και λειτουργία όμως, ενός τόσο δαπανηρού έργου, θα πρέπει να σχετίζεται με την πλήρη ανάπτυξη του οικισμού, άλλως το έργο αυτό είναι όχι μόνο ασύμφορο να κατασκευασθεί, αλλά και πρακτικά αδύνατο να λειτουργήσει. Το θέμα αυτό θα πρέπει να αντιμετωπισθεί μελλοντικά και σε συνεργασία με τον όμορο συνεταιρισμό του Ο.Σ.Μ.Α.Ε.Σ.

Έχει αποπερατωθεί η κατασκευή του δικτύου ρεύματος πόλεως, μήκους περίπου (17) χιλιομέτρων από τον κεντρικό υποσταθμό της ΔΕΗ (μεταξύ Μαρμαρίου και Καρύστου), μέχρι την είσοδο του Συνεταιρισμού μας. Το πιθανολογούμενο κόστος του εσωτερικού δικτύου, εικάζουμε ότι θα ανέλθει στο ποσό των 2.500.000 ευρώ, καταβλητέα στην ΔΕΗ σε δόσεις. Ήδη μερίμνει και δαπάναις μικρού αριθμού μελών μας, που κτίζουν τα σπίτια τους, έγινε η επέκταση του δικτύου πόλεως εντός του Συνεταιρισμού και σε μήκος περίπου δύο (2) χιλιομέτρων.

Στην έκταση του Συνεταιρισμού μας εκφορτίζονται τρεις (3) φυσικές πηγές νερού, με συνεχή ροή καθ’όλη την διάρκεια του έτους. Μετά από μελέτη του Πανεπιστημίου Αθηνών, έγινε ποιοτικός και ποσοτικός έλεγχος του νερού των τριών (3) φυσικών πηγών και τα αποτελέσματα κρίθηκαν ικανοποιητικά. Κατόπιν τούτου εκτελέσαμε τα πρώτα έργα υδρομάστευσης της πηγής Νο 1, καθώς και την κατασκευή προδεξαμενής περισυλλογής του ύδατος. Μετά από συνεχείς μετρήσεις, η μέση ετήσια απόδοση της πηγής Νο 1, ανέρχεται στα (65) κυβικά μέτρα νερού ανά 24ωρο. Εάν και οι υπόλοιπες δύο (2) πηγές έχουν την αυτήν απόδοση, τότε έχουμε εξασφαλίσει την ύδρευση του οικισμού μας σε πλήρη ανάπτυξη.

Ναι μπορείτε να εκδώσετε οικοδομική άδεια και να οικοδομήσετε νόμιμα. Άλλωστε έχουν κατασκευασθεί και κατοικούνται τρεις (3) μονοκατοικίες και ευρίσκονται στο στάδιο αποπεράτωσης άλλες τρεις (3) κατοικίες. Επίσης έχουν εκδοθεί τέσσερις (4) εισέτι οικοδομικές άδειες, που ευρίσκονται στο στάδιο των εκσκαφών. Τέλος συντάσσονται οι μελέτες, για την έκδοση τεσσάρων (4) νέων οικοδομικών αδειών.

Οι επιτρεπόμενοι όροι δόμησης, ορίζονται από τον διάταγμα ΦΕΚ 1171/τεύχος Δ’/21-09-1993 Σε γενικές γραμμές όμως, ισχύουν τα ακόλουθα: Ο συντελεστής δόμησης είναι 0,2, με μέγιστη επιτρεπόμενη κάλυψη 120,00μ2 και με μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος τα 7,50 μέτρα. Επιτρέπεται η κατασκευή υπερυψωμένου υπογείου, επιφανείας ίσης με το περίγραμμα του ισογείου ορόφου. Απαγορεύεται η κατασκευή pilotis και είναι υποχρεωτική η κατασκευή κεραμοσκεπής τουλάχιστον στο 70% της επιφανείας του δώματος, με παράλληλη προσαύξηση του επιτρεπόμενου ύψους κατά 2,00 μέτρα.

Το Δ.Σ. μετά από έγκριση της Γ.Σ., έχει συστήσει Επιτροπή Ελέγχου Παραβατικότητας, από διπλωματούχους μηχανικούς, μέλη του Συνεταιρισμού, για την εποπτεία και τον έλεγχο των κατασκευών στα οικόπεδα του Συνεταιρισμού. Στις περιπτώσεις που η Επιτροπή αυτή, θα διαπιστώσει παρατυπίες ή παρεκκλίσεις από τις εκδοθείσες οικοδομικές άδειες, ενημερώνει με σχετική έκθεση της το Δ.Σ., προκειμένου το τελευταίο να προβεί σε πρώτη φάση, στις απαραίτητες συστάσεις για την διόρθωση των αυθαιρεσιών ή παρεκκλίσεων και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, σε καταγγελία στην Πολεοδομική Αρχή Καρύστου.

Το νυν Δ.Σ. είναι αποφασισμένο να αντιμετωπίσει δυναμικά το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών, κάτω από το πνεύμα της ισόνομης και ισότιμης αντιμετώπισης όλων των μελών, αλλά και με την πρέπουσα ευαισθησία, όπου κρίνεται απαραίτητη.
Προς τούτο: 

  1. Ύστερα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της 18ης Δεκεμβρίου 2005, προχώρησε άμεσα στην εκποίηση 29 οικοπεδικών μερίδων, εκ του συνόλου των 34 διαγραμμένων μελών, σύμφωνα προς τις διατάξεις του Π.Δ. 93/1987.
  2. Έχει ξεκινήσει τη διαδικασία διαγραφής των μελών εκείνων, στα οποία δεν έχει μεταβιβάσει το οικόπεδο της μερίδος τους και τα οποία έχουν μεγάλες οφειλές ή δεν έχουν τηρήσει τους διακανονισμούς τους. Η διαγραφή αυτή θα προταθεί από το Δ.Σ., για να γίνει αποδεκτή στην Γενική Συνέλευση που εγκρίνει την Δικαστική διεκδίκιση των οφειλομένων προς τον Συνεταιρισμό. Κατά συνέπεια, εάν δεν εξοφλήσουν το χρέος τους, θα προβούμε στην κατάσχεση των οικοπέδων τους ή οιονδήποτε άλλων περιουσιακών στοιχείων τους, όπως προβλέπεται από τον Νόμο. Ήδη έχουμε στα χέρια μας θετικές δικαστικές αποφάσεις, ύστερα από αγωγές που κατέθεσε ο Συνεταιρισμός εναντίον μελών του και προχωράμε στην εκτέλεση των αποφάσεων αυτών.

Η Γενική Συνέλευση, ύστερα από πρόταση του Δ.Σ., έχει αποφασίσει συγκεκριμένους όρους διακανονισμού για το θέμα αυτό. Έτσι, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την Γραμματεία του Συνεταιρισμού, για να πληροφορηθείτε το ποσό της οφειλής σας και τους όρους διακανονισμού, υποβάλλοντας και την σχετική έγγραφη αίτηση διακανονισμού.